Gorgs

Visió

L’Institut Gorgs treballa amb la missió de ser un centre educatiu inclusiu i arrelat a la comunitat, compromès amb la promoció de l’escola pública en català i el model d’immersió lingüística, considerant-los essencials per a la cohesió social i la igualtat d’oportunitats. El nostre objectiu és formar un alumnat conscient, respectuós i compromès amb l’esforç i el treball personal, preparat per contribuir al bé comú de la societat i a la cura del medi ambient.

Enfocats en el creixement personal dels estudiants, oferim una gamma àmplia d’itineraris acadèmics adaptats al perfil i les necessitats individuals de cada alumne i alumna. La nostra atenció individualitzada garanteix que cada jove del centre rebi el suport necessari per aconseguir els seus objectius acadèmics, personals i professionals de cara al seu futur.

Missió

La nostra missió és educar el nostre alumnat amb capacitat crítica, formant joves compromesos amb la responsabilitat i la sensibilitat social, tot promovent un entorn de convivència basat en el respecte a la diversitat i la no discriminació. Ens comprometem amb la defensa de l’escola pública en català i amb el model d’immersió lingüística, que asseguren un aprenentatge inclusiu i equitatiu, i reforcen les arrels culturals del nostre alumnat. Fomentem l’aprenentatge actiu, la participació col·lectiva i la coeducació per afavorir el desenvolupament personal i acadèmic en un marc de valors sòlids i respectuosos.

Valors

  1. Solidaritat i Col·laboració: Fomentem la cooperació i la inclusió de tots els membres de la comunitat educativa.
  2. Respecte i No Discriminació: Valorem la diversitat i treballem per una cultura de pau i mediació en la resolució de conflictes.
  3. Compromís amb l’Escola Pública en Català: Reafirmem el model d’immersió lingüística com a eina per a la cohesió social i el creixement en igualtat d’oportunitats.
  4. Responsabilitat i Autoexigència: Considerem l’esforç i la constància com a vies de superació personal i acadèmica.
  5. Participació i Treball en Equip: Impulsem la implicació activa de l’alumnat i la col·laboració per assolir objectius comuns.
  6. Arrelament Cultural: Enfortim el coneixement i el sentiment de pertinença a la comunitat local i catalana.
  7. Igualtat i Coeducació: Defenem la igualtat d’oportunitats i fomentem una educació equitativa i respectuosa amb la diversitat.
  8. Respecte pel Medi Ambient: Promovem la cura del nostre entorn i l’ús sostenible dels recursos naturals.
  9. Drets i Llibertats: Reconeixem el dret a una educació lliure de qualsevol adoctrinament, respectant les conviccions personals i familiars.
  10. Aquests principis guien la nostra actuació i reflecteixen el compromís amb la formació d’una ciutadania crítica, arrelada i conscient, compromesa amb la llengua i cultura catalanes.

cerdanyola_del_valles

És un municipi situat a l’àrea Metropolitana de Barcelona, en la comarca del Vallès Occidental. Limita amb Barcelona al sud, Montcada i Reixac a l’est, i amb diversos municipis com Barberà del Vallès i Sabadell al nord. Actualment, té una població d’uns 59.000 habitants. La seva industrialització va començar amb l’arribada de la fàbrica Uralita el 1910, i a partir dels anys seixanta, Cerdanyola va experimentar un creixement significatiu a causa de la immigració, primer de població d’altres regions d’Espanya i després de població estrangera. Actualment, la majoria dels treballadors es concentren en el sector serveis (85%), amb la indústria (10%) i la construcció (5%) com a altres sectors.

95_pg2593

L’Institut Gorgs està ubicat al barri dels Gorgs, a Cerdanyola del Vallès. Els seus orígens es remunten a l’any 1972, quan es va cedir un solar per construir una escola nacional, que va iniciar les seves activitats el curs 1974-75 com a Colegio Nacional Mixto Gorgs. El centre va començar a oferir ensenyament secundari el curs 1994-95.

Durant els darrers 30 anys, l’Institut Gorgs ha treballat per millorar la seva proposta educativa, implementant metodologies innovadores i projectes interdisciplinaris que fomenten el pensament crític i la col·laboració entre l’alumnat. L’institut ha estat un referent en la formació integral dels estudiants, promovent valors com el respecte, la responsabilitat i la inclusió. A més, s’ha apostat per la formació contínua del professorat, amb l’objectiu d’adaptar-se a les necessitats canviants de l’alumnat i de la societat.

Els centres de primària adscrits a l’Institut Gorgs inclouen l’Escola Turó de Guiera, l’Escola Sant Martí, entre d’altres, i la major part de l’alumnat arriba caminant des de les zones properes.

El nostre centre disposa d’un Projecte Educatiu de Centre (PEC[1]) que es va elaborar l’any 2016. A mesura que el context educatiu i social evoluciona, és essencial revisar i actualitzar aquest document per assegurar-nos que reflecteix les necessitats actuals de la nostra comunitat educativa.

L’actualització del PEC permetrà incorporar noves metodologies, valors i objectius que responen als reptes del present i del futur. Així mateix, contribuirà a millorar la qualitat de l’ensenyament i l’aprenentatge, garantint que l’alumnat obtingui les competències necessàries per afrontar els seus reptes acadèmics i personals.

Durant el curs 2024-2025, procedirem a l’actualització del PEC, que inclourà la creació d’un grup de treball format per membres del claustre, famílies i alumnat. Aquest grup analitzarà el document actual i recollirà aportacions de la comunitat educativa. Posteriorment, redactarem el nou PEC, que serà presentat al claustre per a la seva aprovació i posterior difusió a tota la comunitat educativa.

L’actualització del PEC representa un pas fonamental amb el compromís cap al creixement i millora constant del nostre centre.

El document “Gorgs en xifres” és una eina clau per analitzar el rendiment educatiu del centre. Inclou dades sobre matriculació, assistència i resultats acadèmics, com ara la taxa de promoció interna i els resultats en avaluacions diagnòstiques i selectivitat.

A més, s’avalua l’assoliment dels objectius estratègics del centre, centrant-se en el desenvolupament de competències, el benestar emocional de l’alumnat, la inclusió i la participació de la comunitat educativa. Les enquestes a famílies i professorat proporcionen informació sobre el grau de satisfacció i possibles àrees de millora.

Finalment, el document detalla la implementació de projectes en l’àmbit lingüístic i científic-tecnològic, així com les sortides escolars realitzades.

En conjunt, “Gorgs en xifres” ofereix una visió integral del funcionament del centre i del seu compromís amb l’excel·lència educativa.

L’Institut Gorgs s’ubica en un edifici de planta baixa i dos pisos. Des de l’accés, un porxo marca l’entrada i acompanya directament fins al vestíbul principal. El gimnàs i peces annexes se situen al fons del recinte i formen un conjunt en L agrupat per un porxo. A l’interior de l’edifici principal, la planta s’organitza segons un sistema de passadís al mig amb forats verticals, fet que genera unes vistes verticals i aules a banda i banda. A la planta baixa, la biblioteca i l’aula de tecnologia es tracten com a peces singulars dins el conjunt. La cantina s’ubica al fons de l’edifici, amb fàcil accés des de l’exterior.

També se situen a la planta baixa els espais d’administració com la recepció, la secretaria i els departaments. La resta d’espais (aules comunes, laboratoris, aules específiques, secundària i batxillerat) se situen a les plantes superiors amb l’excepció de l’aula 1, també a la planta baixa. Les façanes est i oest tenen un tancament amb unes lamel·les que actuen com a filtre solar i protecció de vistes directes. Un revestiment de bloc de formigó cobreix la façana del gimnàs amb lames a la part superior.

A les plantes superiors (primera i segona) se situen les aules comunes, laboratoris, aules específiques, secundària i batxillerat. S’hi accedeix a través d’unes escales d’un sol tram ubicades a la zona central o altres de laterals, protegides.

L’edifici disposa d’ascensor i té un accés principal en rampa que garanteix a les persones amb mobilitat reduïda o qualsevol altra limitació, la seva accessibilitat, en compliment de la normativa vigent en matèria de supressió de barreres arquitectòniques.

L’Institut Gorgs és un centre públic depenent del Departament d’Educació i formació Professional de la Generalitat de Catalunya. Està situat al barri de Els Gorgs-Sant Ramon, al municipi de Cerdanyola del Vallès.

La seva ubicació és al carrer Àliga 65.

Els autobusos de que paren a prop són el SU1-SU3-E3-E4-B7.

Les estacions de Renfe-Rodalies (Cerdanyola del Vallès i Universitat Autònoma) estan a 25 minuts caminant.

Adreça

Carrer Àliga 65,
08290 Cerdanyola del Vallès


Horari

Matins (de dilluns a divendres)
De 8 a 14.30 h

Tardes (dilluns i dimecres)

De 16 a 18 h

Telèfons

Fixe de centre: 93 580 43 54
Consergeria-Famílies 
 648 269 335 (Whatsapp)
Sortides amb pernocta: 
634 800 394

Email

ies-gorgs@xtec.cat

Adreces d’interès

iEduca direcció@institutgorgs.cat Entrevistes amb cita prèvia extraescolars@institutgorgs.cat info@escuelaplayart.com

Emails AFA

AFAGorgs@institutgorgs.cat
guixetes@institutgorgs.cat
estudiassistit@institutgorgs.cat